B Ä S T A  G Ä S T E R !

För 28 år sedan tog jag och mina två bröder över Grand Hotel Alingsås. Resan vi gjort tillsammans med alla medarbetare och med dig som valt att någon gång besöka vår mötesplats i något sammanhang är inget annat än en dröm som gått i uppfyllelse. Tack!

I dag står vi inför den största utmaningen i företagets historia – inte bara vi men hela hotell- och restaurangbranschen. Vi gör allt i vår makt för att kunna fortsätta bedriva vår verksamhet.

Att minska smittspridning och följa myndigheternas direktiv är av största vikt. Jag kan inte nog betona hur rigoröst vi utökat vårt arbete med hygien, städ, mat och desinfektion. Våra medarbetare har tydliga direktiv kring vikten av att stanna hemma vid minsta lilla symtom och vi uppmanar naturligtvis dig som gäst att vänta med att besöka oss om du inte känner dig hundra.

Med detta sagt så vill jag uppmuntra alla som känner sig friska och pigga att stötta upp om våra lokala företag.

Bästa hälsningar,

Anna Hartman
Delägare & VD

Så här hanterar vi Coronavirus

Precis som övriga Besöksnäringen drabbas vi hårt och påverkas av rådande situation. Vi följer de rekommendationer och riktlinjer som lämnas av Folkhälsomyndigheten och Regeringen samt tar hjälp av Visita, vår branschorganisation, som vi bedömer har koll på det allmänna läget.

Vilka tjänster erbjuder vi?

  • Vi serverar Frukost, Lunch o Middag i restaurangen
  • Vi erbjuder Lunch o Middag som Take-away
  • Baren är öppen från kl 17 onsdag – lördag (Lobbybaren öppen måndag – söndag 11-01)
  • Vi erbjuder Konferenspaket med lokaler
  • Vi erbjuder våra hotellrum med olika kringtjänster som golf, mat och upplevelser
  • Vi följer rekommendationerna om att hålla allmänna samlingar på hotellet under 50 gäster
  • Vi gör en riskbedömning före genomförandet av egna arrangemang. Syftet med detta är att utvärdera eventuella risker och för att kunna vidta riskreducerande åtgärder för att minska smittspridningsrisk.

Vad gör vi för att minska smittspridning? Några exempel på åtgärder vi infört

  • Vi ombeder gäster och personal som känner symptom att inte besöka oss
  • Vi har utökat våra städrutiner av de publika ytorna
  • Utökat hygienrutinerna för både personal & gäster
  • Vi har infört tallriksservering istället för buffé på After Work
  • Handsprit är utplacerat i hela huset och finns i alla toaletter
  • Vi vädrar mer än vanligt
  • Vi ytdesinficerar vid städning på hotellrum, i konferensutrymmen, restaurang, allmänna toaletter, bastu, receptionsdisk och allmänna utrymmen, men även hissknappar, dörrhandtag och liknande.

Vad kan du göra?

  • Tvätta händerna ofta och använd våra dispensers med handdesinfektion
  • Håll behörigt avstånd till andra
  • Undgå handskakningar och kramar
  • Hosta och nys i en pappersservett som du kastar, tvätta händerna efteråt
  • Om du inte har någon pappersservett, hosta och nys i armvecket för att undvika att det sprids
  • Undvik att röra ditt ansikte: ögonen, näsan och munnen
Frågor kring hur företaget hanterar Corona-virus ställs till VD Anna Hartman anna@grandhotel-alingsas.se